ביקור אקראי בפולין חשף קירות בתים העשויים ממצבות יהודים

כל מה שחשבנו ואנחנו חושבים שקשור לדור של השואה והדורות שלפניו, עוד חי וקיים
ישראל פריי No Comments on ביקור אקראי בפולין חשף קירות בתים העשויים ממצבות יהודים

סיור שערכה עמותה להנצחת זכר השואה בעיירת פיליצה שבפולין, קיבל תפנית בלתי צפויה • קירות בתים רבים התגלו כבנויים ממצבות יהודים • "נתקלנו בדברים דומים בעבר, אבל במצב כזה אף פעם לא נתקלנו"

שואה | אילוסטרציה צילום: יוסי ברויער
כל מה שחשבנו ואנחנו חושבים שקשור לדור של השואה והדורות שלפניו, עוד חי וקיים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת יום השואה אנשי עמותת 'ממעמקים' שפועלת להנצחת זיכרון השואה בפולין ערכו סיור בעיר פיליצה שבפולין, ונחרדו לגלות קירות בתים רבים שעשויים ממצבות קברי יהודים.

יו"ר העמותה דניאלס סיפר כי "נתקלנו בדברים דומים בעבר, אבל במצב כזה אף פעם לא נתקלנו. צריך להבין שבפולין של לפני המלחמה היו 1400 בתי קברות של יהודים, יותר מאלף בתי עלמין פשוט הושמדו ואז הפולנים לקחו את המצבות והשתמשו בהן לכל צרכם. אנחנו מצאנו אותן למשל גם בגן החיות בוורשה, המצב הזה הוא באמת חריג וכואב".

לדבריו, העלאת הנושא למודעות הציבור זו בעצם החשיבות של מה שאנחנו עושים. להעביר את המסר לדורות הבאים, להראות שיש עוד במה לעסוק בעיירות פולין. כל מה שחשבנו ואנחנו חושבים שקשור לדור של השואה והדורות שלפניו, עוד חי וקיים".

דניאלס הוסיף כי המוסדות הפולניים משתפים פעולה עם אנשיו "הממשל החדש אפילו עוזר לנו אנחנו מאוד מרוצים משיתוף הפעולה עם ממשלת פולין, וחייבים לציין שמדובר הרי כבר בנכדים של אלה שגנבו את המצבות, או שעשו מה שעשו. ולרוב הם מוכנים ואפילו פונים אלינו שנבוא וניקח אותן".



0 תגובות